Overseas media catch up to this blog’s exclusive on huge #Nuttall/#UKIPfraud

On New Year’s eve, the SKWAWKBOX published an exclusive account of the EU’s investigation into huge fraud allegedly perpetrated by UKIP MEPs and officials – on top of already-proven fraud that had been barely publicised – as well as serious allegations of child abuse and distributing child pornography.

UKIP supporters on social media were quick to cry ‘fake news’ as a lazy dismissal of an uncomfortable article – until, last Wednesday, over a month later, the Guardian newspaper published the same story, or to be more precise, a significant part of it that matched this blog’s exclusive in every detail.

Now, the international media are catching on too.

The Brussels Times is a well-known Belgian newspaper that publishes online and in print, with the print edition being distributed throughout the European Commission and the European Parliament – as well as being taken in over 100 embassies. Because of its wide circulation, it is published in English.

And on Friday, the Brussels Times published a major article on the EU’s fraud investigation into UKIP MEPs including former leader Nigel Farage and current leader Paul Nuttall, who is also under investigation by UK police for electoral fraud:


This article, like that in the Guardian, only touches the tip of the iceberg, so watch out for further revelations in the mainstream media, especially once the full OLAF report is published late next week.

The SKWAWKBOX is provided free of charge but depends on the generosity of its readers to be viable. If you can afford to, please click here to arrange a one-off or modest monthly donation via PayPal. Thanks for your support so this blog can keep bringing you information the Establishment would prefer you not to know about.

%d bloggers like this: